Detta handlar boken om: Vi går en promenad i naturreservatet på Rörö. 58 växter presenteras med bild och vetenskapligt namn. Men fokus ligger inte på fakta utan upplevelsen av naturen. Känslan! Den där energin som naturen så generöst delar med sig av. Bara vi är öppna för att ta emot den. Medveten närvaro är en bristvara i vårt moderna samhälle. Naturen kan hjälpa oss att hitta inre ro.


torsdag 8 maj 2014

Sommaren närmar sig

Här skulle jag ha lagt in fina bilder. Men tyvärr är inte tekniken med mig alls. Tror det kan vara så att jag har en alltför gammal dator som bloggen inte kan prata med längre. De använder sig inte av samma språk. :(


Vill i alla fall tala om att jag har skänk
några exemplar av min bok Naturens gåvor
till BOTANISKA TRÄDGÅRDEN i Göteborg.


Du hittar den i butiken en trappa upp. Alla pengar går till trädgården. Så bra, tänkte jag, att Naturens gåvor blir en gåva till naturen. Ljuvligt vackra botaniska trädgården bjuder på natur som lockar besökaren till att bara vara, här och nu.


Till sommaren kommer jag att ha boken till försäljning på Rörö. Det börjar redan under pingsthelgen då det ska vara aktiviteter för hela skärgården. Jag återkommer med mer information senare.
Planera gärna in ett besök till våra vackra öar
(och allra helst till Rörö förstås) 7-8 juni.


Ha det så gott och njut av våren och sommaren som närmar sig allt mer för varje dag. En underbar tid, tycker jag.


/Lena




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar