Detta handlar boken om: Vi går en promenad i naturreservatet på Rörö. 58 växter presenteras med bild och vetenskapligt namn. Men fokus ligger inte på fakta utan upplevelsen av naturen. Känslan! Den där energin som naturen så generöst delar med sig av. Bara vi är öppna för att ta emot den. Medveten närvaro är en bristvara i vårt moderna samhälle. Naturen kan hjälpa oss att hitta inre ro.


onsdag 27 mars 2013

På väg


100 böcker har jag bett tryckeriet att trycka. Väntar på besked om när de blir klara. Troligen inom ett par veckor.

7 exemplar ska skickas till universitetsbiblioteken. Några böcker blir "lön" till personer som har hjälpt mig med boken, bland annat min korrekturläsare. Ytterligare några ska ges bort (med förhoppning om att det kan bidra till mer försäljning i framtiden).

Det blir kanske runt 80 böcker som jag kan ha till försäljning. En summa ska betalas i engångskostnad vid första tryckningen. Bland annat har jag köpt hjälp med att fixa inlaga. Frakt och lite annat gör att dessa första 80 böcker kostar en hel del...

Men jag är sååå nöjd. Jag ville göra en fin och påkostad "presentbok". Precis så blev resultatet. Toppen.

Boken kommer att säjas för 275 kr per styck (om jag har räknat rätt). Då kan jag kanske, kanske få tillbaka pengarna som jag har betalat för att trycka boken.

Hade en trevlig lunch i dag med f.d. arbetskamrater. Flera blev intresserade av min bok och vill köpa. Jättekul!

Det ÄR en fin bok med ett viktigt budskap. Jag hoppas verkligen att jag kommer att hitta försäljningskanaler och tillfällen så att jag får lite snurr på det hela. Boken är värd det. Eller rättare sagt, naturens gåvor är värda det, tycker jag.

Kan jag få sålt några hundra böcker så kan det bli ett litet överskott som jag kan använda som start för mitt nästa bokprojekt.

Jag hoppas och tror att det är möjligt.

Må gott så hörs vi snart igen.

/Lena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar