Detta handlar boken om: Vi går en promenad i naturreservatet på Rörö. 58 växter presenteras med bild och vetenskapligt namn. Men fokus ligger inte på fakta utan upplevelsen av naturen. Känslan! Den där energin som naturen så generöst delar med sig av. Bara vi är öppna för att ta emot den. Medveten närvaro är en bristvara i vårt moderna samhälle. Naturen kan hjälpa oss att hitta inre ro.


torsdag 19 september 2013

Presentationsblad Bokmässan

Jag hade tänkt mig en slapparkväll framför min TV. Men istället blev det till att sitta vid datorn och knåpa ihop ett informationsblad till Bokmässan.

Naturens gåvor kommer att stå där hos Egenutgivarna. Dock inte jag. Så det är ju bra att ha med information i boken för den som vill bläddra och veta mera.

Såhär blev det. Synpunkter? Hoppas att det blev bra och rätt. Just nu känner jag att mina ögon går i kors så jag litar inte på mig själv som korrekturläsare. (Radavstånd mm kommer inte att se ut som det gör här. Jag har kopierat från mitt Word-dokument hit. Det blev lite konstigt.)


 
Naturens gåvor
 En promenad i medveten närvaro
Text och foto Lena Holmander

58 växter presenteras med bild och text.
Men fokus ligger inte på fakta.

Med denna bok vill jag inspirera läsaren
att gå ut och uppleva naturen.

Ta emot den läkande kraft och energi
som naturen så generöst delar med sig av till oss.
Bara vi är öppna för att ta emot den.

Medveten närvaro är en bristvara i vårt moderna samhälle.
Naturen kan hjälpa oss att hitta inre ro.

Välkommen att följa med på en promenad
i medveten närvaro.



 

                                              Mer information hittar du i bokens blogg:
                                              www.naturensgavor.blogspot.com
 
                                              Naturens gåvor finns till försäljning bl.a. hos:
                                              Strandens Bokhandel på Hönö
 

 

 

 


                                                                                                                  

 

Vilka tankar och känslor väcker ”Naturens gåvor” hos dig?
Hör gärna av dig.


Varma hälsningar
Lena

 
Lena Holmander är diplomerad mindfulnessinstruktör. Hon tillbringar mycket tid på Rörö i Göteborgs norra skärgård där hon fotograferar och hämtar inspiration. Lena har gett ut flera skrifter som handlar om medveten närvaro, naturen och dess läkande kraft.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar