Detta handlar boken om: Vi går en promenad i naturreservatet på Rörö. 58 växter presenteras med bild och vetenskapligt namn. Men fokus ligger inte på fakta utan upplevelsen av naturen. Känslan! Den där energin som naturen så generöst delar med sig av. Bara vi är öppna för att ta emot den. Medveten närvaro är en bristvara i vårt moderna samhälle. Naturen kan hjälpa oss att hitta inre ro.


torsdag 5 september 2013

Några få böcker


Några få exemplar av Naturens gåvor har jag gett bort som gåva. Mottagarna har varit personer som annars (troligen) inte hade fått vetskap om att boken fanns. Det har varit personer som haft någon anknytning till naturen/Rörö. Personer som jag gärna har velat visa boken för.

En av dessa personer är prinsessan Estelle. Hon har förstås inte så mycket behållning av den just nu, mer än att titta på bilderna möjligen. Men jag har ändå någon förhoppning om att boken blir bläddrad i. Den handlar ju om vår svenska natur, konsten att njuta av den, känna tacksamhet och respekt.


Hemma hos mig finns det några böcker som är en aning defekta. Dessa kommer jag inte att sälja. Istället ger jag gärna bort dem till någon som vill ha en bok som blädderbok att lägga i ett väntrum, fikarum eller liknande. Hör gärna av dig om du känner att du vill ha en bok till ex. din arbetsplats eller förening. Vill du att jag skickar boken till dig så betalar du bara portot.



Ett litet tag till kommer boken att finnas till försäljning i bokhandeln på Hönö.

Jag har ett mindre lager hemma (Göteborg) och på Rörö. Är du intresserad av:
  • att lära dig konsten att ta in naturens läkande krafter
  • naturen på västkusten / Göteborgs norra skärgård / Rörö
  • att få en mental stärkande promenad i medveten närvaro
så hör av dig. Boken finns i en begränsad, liten upplaga.

Jag har lagt ner ett enormt arbete på boken. Massor av tid och massor av energi har gått åt. Men det har varit jätteroligt. Jag gjorde boken för att det länge varit min dröm att göra en sådan här bok. Ett smått galet och olönsamt projekt. Men givande! Både för mig och flera av bokens läsare som har hört av sig. Jättekul!

Varma hälsningar,
Lena





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar