Detta handlar boken om: Vi går en promenad i naturreservatet på Rörö. 58 växter presenteras med bild och vetenskapligt namn. Men fokus ligger inte på fakta utan upplevelsen av naturen. Känslan! Den där energin som naturen så generöst delar med sig av. Bara vi är öppna för att ta emot den. Medveten närvaro är en bristvara i vårt moderna samhälle. Naturen kan hjälpa oss att hitta inre ro.


måndag 8 september 2014

Fler gåvor i naturen


Det tycks finnas oändligt med gåvor i naturen.
Bara man övar upp sin förmåga att upptäcka 
och njuta av dem så märker man det.

Häromdagen gick jag en promenad på Rörö.
Mer än 100 kort fastnade i kameran på kort tid. 


Det är lätt att uppskatta naturen när man är på en stället som Rörö.
Men naturens gåvor finns överallt. 
Bara man ger sig tid att leta så finner man dem.


Min bok "Naturens gåvor" hittar du nu på biblioteket på Öckerö och Rörö.
Den finns också i butiken i Botaniska trädgården i Göteborg.
Hör av dig till mig om du är intresserad av boken.

Flera har sagt att de uppskattar den för att den är en 
"bra presentbok med djup och mening" 
som en kvinna uttryckte det.

Nu är jag fylld av lust att skriva mer.
Det finns så mycket i vår natur och en del av det har hamnat i min kamera. 
Detta vill jag så gärna dela med mig av.

Jag önskar er alla många njutningsfulla stunder
i vår vackra natur. 
/Lena






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar