Detta handlar boken om: Vi går en promenad i naturreservatet på Rörö. 58 växter presenteras med bild och vetenskapligt namn. Men fokus ligger inte på fakta utan upplevelsen av naturen. Känslan! Den där energin som naturen så generöst delar med sig av. Bara vi är öppna för att ta emot den. Medveten närvaro är en bristvara i vårt moderna samhälle. Naturen kan hjälpa oss att hitta inre ro.


lördag 22 december 2012

NU finns även Del 2

Youtube Del 2

Del 2 skulle läggas ut på youtube i januari.
Men jag kunde inte hålla mig...

Vill du kika? Det är bara att klicka på länk här ovan. Eller gå in och söka på youtube (ex. mitt namn Lena Holmander).


Jag läser (några korta, valda delar) ur min kommande bok "Naturens gåvor - En promenad i medveten närvaro".

I del 2 går vi promenad på stigen från "grinden" till Et. Vi kikar på granspira som du kan se här ovan. Visste du att den är mycket ovanlig? Vi letar upp gulvial och vi tittar på mjölkört.

I boken hälsar vi på många fler blommor. Men klippet på youtube är bara tre minuter långt och då hinns inte alla växter med.

GOD JUL till er alla!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar