Detta handlar boken om: Vi går en promenad i naturreservatet på Rörö. 58 växter presenteras med bild och vetenskapligt namn. Men fokus ligger inte på fakta utan upplevelsen av naturen. Känslan! Den där energin som naturen så generöst delar med sig av. Bara vi är öppna för att ta emot den. Medveten närvaro är en bristvara i vårt moderna samhälle. Naturen kan hjälpa oss att hitta inre ro.


tisdag 3 september 2013

Bokmässan 2013

Ett blädderex kommer att finnas med på bokmässan i år.

Ett ex av Naturens gåvor kommer att finnas med
på bokmässan i Göteborg 26-29 september.
Man hittar den i Egenutgivarnas monter.
Kom gärna dit och kika.
 
Tyvärr kommer jag inte att vara med.
Boken kommer inte att finnas till försäljning.
 
Med största säkerhet kommer jag ändå besöka mässan
under torsdagen eller fredag förmiddag.
Har du lust att träffa mig då så kontakta mig gärna.
 
Här kan du titta i Egenutgivarnas fina katalog inför bokmässan 2013:

Granspira

Jag såg förresten många blad från granspira på Rörö under helgen.
Denna ovanliga växt tycks gilla att man har bränt och rensat bort enar och ljung.
Hoppas vi får njuta av den fina granspiran nästa sommar.
Denna sommar har exemplaren (som jag har hittat) varit få och små.
 
Ta hand om naturen och dig själv!
Må gott!
/Lena
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar